We zijn over de helft!! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Alexandra Brandenburg - WaarBenJij.nu We zijn over de helft!! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Alexandra Brandenburg - WaarBenJij.nu

We zijn over de helft!!

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

06 Januari 2014 | Canada, Halifax

Dit is het vervolg van het reisverslag It’s the start of something new!

Gelukkig nieuw jaaaaaaar!!

De allerbeste wensen voor jullie allemaal, dat het nieuwe jaar mooie dingen met zich mee mag brengen.

Ook al ben ik in Canada, de feestdagen heb ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan.

Hier in de omgeving wonen nog aardig wat Nederlanders. Ieder jaar wordt er een sinterklaasfeest georganiseerd en dit jaar was het bij ons in het hotel. Er waren veel mensen op af gekomen en ik heb ook even een kijkje genomen. Er waren allemaal lekkere dingen en natuurlijk ook pepernoten en kruidnoten en de kleine kinderen waren in een hoek iets moois voor sinterklaas aan het maken. Toen sinterklaas kwam ging iedereen keihard zingen en moest iedereen in de rij gaan staan en kreeg iedereen een chocolade letter. Ik heb met veel Nederlandse mensen gesproken wat erg leuk was.

Ook thuis vierde ze sinterklaas, ik had iedereen op pad gestuurd om cadeautjes voor elkaar te kopen. Ik heb hier op m’n kamertje lekker zitten rijmen en heb die op 5 december naar mama gestuurd. Het bleek een groot succes en mama vertelde me dat het toch voelde alsof ik erbij was. Ook kreeg ik op 5 december een rijmpje via de mail van m’n ouders wat mij toch een traantje deed laten.

Er is een man hier die Nederlandse producten verkoopt, hij gaat door de hele provincie met z’n busje. Wij moeten zelf aangeven wanneer we wat willen kopen en dan komt hij lang, maar normaal komt hij eens in de 6 weken. Ik heb ook een paar dingen gekocht bijvoorbeeld pindakaas, hagelslag, oude kaas, kruidnoten en kerstbrood. Voor deze paar dingen heb ik flink in de buidel moet tasten, ik moest maar liefst 53 dollar betalen!

En toen was het alweer 4 december mijn VERJAARDAG!! Ik kreeg allemaal kaarten toegestuurd gekregen en dat maakte mij helemaal blij. Ik had mijn kamer al opgevrolijkt met allemaal foto’s op de muur en ook had ik kerstverlichting gekocht en dat door m’n hele kamer gehangen. En nu kon ik mijn kamer verder afmaken met al die kaarten. Ik had vrij genomen op mijn verjaardag en heb lekker uitgeslapen en de hele dag films op bed gekeken, ook heb ik met papa en mama geskyped. Voor de rest heb ik weinig gedaan want al mijn vriendinnen werken bij de receptie en het is moeilijk om wat te plannen omdat we allemaal verschillende tijden moesten werken, dus dat komt nog wel. Een paar dagen na mijn verjaardag was er een klein pakketje voor mij aangekomen, het was iets van papa, mama, Marcella en Amy. Er zaten allemaal ballonnen in waar ze dingen op hadden getekend, een hele lieve kaart en een foto van Amy waar ze zelf ook wat op heeft geschreven. Ik heb hem nu op mijn nachtkastje staan in een fotolijstje. Maar het allerbeste wat er in zat waren 3 pakken RODE KOOL!! Dat is mijn lievelingseten en ik had verteld dat ik dat zo erg miste, ik was en trouwens ben nog steeds helemaal in de gloria.

Mama had mij een hint gegeven dat er nog een pakket onderweg was. Dus ik heb iedere dag de man die alle pakketten ontvangt gebeld en gevraagd of het er al was. Op een gegeven moment zei hij tegen mij dat als hij was had hij mij meteen zou bellen. En toen op 21 december kreeg ik een berichtje dat er een pakket voor mij was, ik ben gelijk naar beneden gerend maar ik kon het nog niet open maken. Ik zou de volgende dag skypen en dan wilde ik het allemaal open maken. Er zaten zoveel leuke dingen in en heel veel kaarten! Ik wil iedereen bedanken die de moeite hebben genomen om mij een leuk kaartje te sturen. Ik ben blij met alle kook tips want ik weet echt niet meer wat ik moet eten en ben ook totaal slecht in koken. Daarom heb ik ook van papa een boek gekregen dat ‘Koken is een eitje’ heet. Het is echt op mijn lijf geschreven, het is mijn bijbel! Alle kaarten hangen uiteraard aan de muur in m’n kamer.

Helaas is het niet alleen maar zonneschijn hier, in het hotel werken veel mensen en je moet goed opletten wat je tegen wie zegt. Alles wat je zegt wordt namelijk enorm opgeblazen, dat is mij ook helaas overkomen. We hadden een kerstfeestje in een bar en het was echt een hel van een avond. Iedereen had ruzie met elkaar en vertelde leugens over elkaar, gelukkig had ik veel mensen achter me die de waarheid wisten en mij steunde. Dat is wel een ding wat ik erg mis aan thuis, in Nederland zijn we allemaal veel directer en down to earth. Hier houden ze allemaal lekker van veel drama en maken ze dingen veel groter dan dat ze zijn, laten we het er op houden dat het iets Noord-Amerikaans is. Mensen die mij kennen zullen wel weten dat ik geen blad voor mijn mond neem en zeg wat ik over iets of iemand vind, hier hebben ze het na die avond ook meegemaakt en daar moesten ze even aan wennen. Ik heb het erg leuk hier maar er zitten altijd wel een paar rotte appels tussen die de boel lekker zitten op te stoken, die mensen weten nu heel goed dat ze geen leugens over mij moeten vertellen.

Ik heb een Nederlandse jongen ontmoet die hier in Canada naar school gaat om boswachter te worden. Ik heb hem verteld dat ik dolgraag beren en andere wilde dieren wil zien en hij heeft mij belooft dat hij mij een berichtje zal sturen als er leuk tripje op het programma staat.

Bij de receptie heb ik nu op veel momenten van de dag gewerkt namelijk ochtenden, avonden en nu ook nachtdiensten. Dat heet night audit, ik moet van 23.00 tot 07.30 werken en veel mensen vinden het verschrikkelijk maar ik vindt het enorm interessant. Ik moet alle transacties die gemaakt zijn die dag verwerken en in de computer invoeren. Tijdens de nacht zijn er maar 4 mensen aan het werk in het hele hotel dus wij moeten ook de telefoons opnemen, roomservice, valet parking, geluidsoverlast klachten behandelen, gasten inchecken die met de red eye komen ( een vlucht die midden in de nacht gaat) en alle verdiepingen af om te kijken of alles rustig is en er geen zwervers in het trappenhuis slapen. Kortom er is onwijs veel te doen, vooral in het weekend zie je veel rare dingen wat je nacht wel leuk maakt. Tijdens de nachtdienst zijn de regels minder streng dan dat je gedurende de dag werkt maar er is wel 1 regel: Waar je ook naartoe gaat je moet altijd zeggen waar je naartoe gaat en een walkie talkie meenemen. Ik was net alle verdiepingen af gegaan en was in de lift op weg naar de begane grond, eenmaal daar aangekomen gingen de deuren niet meer open. Ik heb toen mijn manager en een technisch medewerker opgeroepen om me te helpen. Ze hadden alles geprobeerd en vertelde me dat ik het mezelf comfortabel moest maken want ze moesten het bedrijf die de liften doet bellen om me er uit te halen en dat kon wel even duren. Daar zat ik dan om 3 uur ’s nachts vast in een lift. Ik ben niet bang voor kleine ruimtes maar zodra ik vast zat kwamen de muren echt op me af en ik was helemaal in paniek en het zweet gutste uit mijn lijf maar liet het niet merken. Ik besloot niet bij de pakken neer te gaan zitten en heb toen op alle knopjes gaan slaan die er maar in de lift te vinden zijn en opeens ging de lift bewegen en ging ik naar de kelder. Daar waren ze blij mee want dan konden ze de deuren open breken maar voordat ze beneden waren ging ik alweer omhoog en gingen de lichten uit en opeens gingen de deuren open. Al mijn spullen lagen op de grond en die heb ik allemaal uit de lift gesmeten en ben de lift uitgerend!

Ondertussen heb ik erge ruzie gehad met mijn vrouwelijke huisgenoot. Het moeilijkste aan alles is om samen met mensen te wonen die een andere manier van denken heeft, een andere kijk op regels heeft en helemaal niets met je te maken wilt hebben maar wel over je roddelt en je vrienden probeert af te pakken en zodra ik haar er mee confronteer alles bij elkaar liegt. Het is allemaal heel erg kinderachtig en uiteindelijk zaten we daar dan bij personeelszaken. Wat een drama zeg. Ik vond het altijd belangrijk dat iedereen het altijd naar z’n zin had en elkaar aardig vond maar ik ben sinds ik hier ben echt een heel stuk harder geworden. Ik zei altijd goedemorgen, hoe was je dag? Maar ze heeft aangegeven dat ze dat niet waardeert, dus nu praten we helemaal niet meer met elkaar, ik vindt het echt van de zotte.

Gelukkig heb ik veel contact met m’n ouders, zus, neven en nichten, ooms en tantes en vrienden die me steeds weer een hart onder de riem steken. Ik heb het prima naar mijn zin hier en heb het erg leuk maar ik moet nu wel eerlijk bekennen dat ik het ook wel prima vindt om weer thuis te komen. Je begint de kleine dingen zoals zelf auto rijden of lekker op de fiets of scooter ergens naartoe wel te missen.

Ik heb een hele goede vriendin hier waar ik veel mee afspreek, ze woont 2 minuten lopen van het hotel. We liggen dan lekker op de bank films en series te kijken en ons lekker helemaal vol eten. (Ze is namelijk kok) Beth is echt een goud wijffie en ik ga het aller meeste missen, alleen voor haar zou ik niet weg willen uit Canada.

Ik ben de kerstdagen goed door gekomen. Op kerstavond ben ik naar de kerk geweest, het was in een kathedraal en de kerkdienst is heel anders dat ik in Nederland gewend ben. Het gaat hier nog allemaal op de ouderwetse manier, tijdens het gebed knielt iedereen ook op de bankjes voor zich. Het was een mooie ervaring om mee te maken.

Op kerstochtend heb ik met het thuisfront geskyped. Toen we de deur van ons appartement open deden stonden er 3 tassen vol met cadeautjes en allemaal lekkere dingen. Een man die hier werkt probeert het de studenten altijd naar hun zin te maken omdat ze zo ver van huis zijn. Ik was helemaal door het dolle heen met al die cadeaus en heb hem hartelijk bedankt. Hij heeft ook aangeboden om leuke dingen met ons te gaan doen als we dat willen, ook neemt hij ons een keer mee naar een winkel waar ze allemaal Nederlandse dingen verkopen, hoe cool is dat!?

Ik heb veel kerstkaarten gekregen van familie en vrienden en ik heb uiteraard ook naar een aantal mensen een kaartje geschreven. Om toch even stil te staan bij kerst had ik allemaal lekkere dingetjes voor mezelf in huis gehaald en heb op bed films gekeken. Ook had ik lekker een verwen dagje voor mezelf gehouden en ben naar de kapper geweest en die heeft me even goed onder handen genomen. Na een paar uur kwam ik er met een nieuwe look uit en heb gelijk even een foto op facebook gezet waar ik veel leuke reacties op kreeg.

Tijdens de kerstdagen heb ik gewerkt, in het hotel was een groot diner en ik moesten de gasten naar hun tafels begeleiden. Tijdens het werken kwam er een mevrouw naar mij toe en die vertelde me dat ze op tv een documentaire had gezien over het Ritz Carlton ( een van de beste hotels ter wereld) en hoe zij hun medewerkers trainen. Ze vond dat ik het zo goed deed dat ze door mij aan de docu terug moest denken omdat mijn service aan alle standaarden voldeed. Ik vond het natuurlijk erg leuk om te horen, soms is het fijn om te horen dat gasten het waarderen wat jij allemaal voor ze doet.

Tijdens oud en nieuw moest ik ook werken, maar ik had geluk ik hoefde maar tot 22.00 werken dus ik kon lekker feesten maar het is helemaal in de soep gelopen. In Nederland is het 5 uur later dus ben ik er om 18.55 tijdens het werk even uitgepiept en heb op mijn kamer af zitten tellen. Een halve minuut voor 19.00 heb ik naar huis gebeld en heb ik met mama de laatste paar seconden kunnen aftellen wat echt heel gaaf en fijn was. Dus dat was in ieder geval geslaagd.

Ik had met Beth afgesproken dat ik gelijk naar haar toe zou komen zodra ik klaar was, maar wat bleek haar bazen lieten tot 00.00 werken terwijl ze om 18.00 al klaar had moeten zijn. Ze hadden een of ander smoesje dat je voor 00.00 al het bestek moest schoonmaken want dat zou geluk brengen. Nou ik weet niet of jullie daar ooit van gehoord hebben maar ik NIET! Ik was natuurlijk erg teleurgesteld want ik had champagne gekocht ( wat natuurlijk een drama was omdat ik m’n paspoort niet bij me had en alleen mijn rijbewijs), sterretjes en plastic glazen. Het plan was namelijk om naar een groot plein te gaan om daar af te tellen en vuurwerk te kijken. Uiteindelijk heb zat ik om 00.00 alleen in mijn kamertje. Ik ben eerst naar Beth gegaan want we zouden naar een huisfeest gaan, maar dat bleek ver weg te zijn en een taxi was duur. Ik wist al dat ik daar niemand kon en dat betekende dat ik na een uur alweer weg zou willen. Ik was ook uitgenodigd voor een ander feestje van een manager en dat dichtbij het hotel. Ze had me vaag uitgelegd waar ze woonde en eenmaal daar aangekomen wist ik m’n god niet waar ik moest beginnen met zoeken. Ik heb met -30 een half uur lang naar haar huis gezocht. Ik had besloten om naar het hotel terug te gaan want ik had er echt de zeik in. Een andere manager had me uitgelegd waar ze precies woonde en het was natuurlijk heel ergs anders dus ik weer terug. Daar ook weer een tijd gezocht en je zal het niet geloven ik heb het uiteindelijk gevonden. Het was inmiddels al 2 uur in de nacht en ik moest de volgende dag werken dus ik ben om 4 uur weer vertrokken. Nou dit was echt een oud en nieuw van lik m’n…………..

Toch is oud en nieuw hier helemaal geweldig want NIEMAND heeft vuurwerk! En de vuurwerkshows zijn 3 keer niks, de meeste mensen in Nederland kopen zelf nog meer dat dit. Ik heb dus enorm genoten want ik ben als de dood voor vuurwerk. LANG LEVE CANADA!!

Ik ben normaal niet zo van de goede voornemens maar nu heb ik toch wel een paar dingetjes. Eigenlijk komt het er op neer dat ik mezelf een schop onder m’n kont ga geven. Als eerste hoop ik echt dat mijn rug beter gaat worden, op het moment ben ik aan bed gekluisterd omdat het zwaar in m’n rug is geschoten. Ik wil heel graag weer gaan sporten maar ik kan helemaal niets, de enige beweging die ik krijg is 3 keer per week naar de chiropractor. En het andere voornemen is om iedere week wat aan mijn ondernemingsplan te doen, ik ben inmiddels halverwege mijn stage en moet nog aardig aan de bak voor dat. Ik wil graag naar de hoge hotelschool en dat kan alleen als ik slaag. Ik kom 5 juni terug en heb 7 juni gelijk de selectie dag bij de hotelschool. Dus sporten en huiswerk dat moet toch wel lukken?????

Veel mensen vragen mij of er al veel sneeuw is. Ik kan jullie vertellen dat er erg veel sneeuw is en het is heel erg koud. De temperaturen schommelen van -12 tot -30 en dan heb je ook nog de wind. Ik kan er onwijs van genieten want ik ben echt een sneeuw mens, maar de wind is het aller ergste. Ik heb een enorm dikke jas en een goed paar laarzen dus zo kom ik de winter wel door. Op een dag is er maar liefst 30 cm sneeuw gevallen met zogenaamde blizzards (dit zijn sneeuwstromen) Je zou denken dat ze hier in Canada goed zijn voorbereidt maar niets is minder waar. Het is een groot drama, de wegen zijn slecht schoongeveegd ze gebruiken geen zout want dat heeft geen zin. De stoep vergeten ze helemaal maar voor het gemak dus mensen moeten op de weg lopen. Ook de bussen rijden niet en de wachtrij voor een taxi is 3(!) uur, wat dus betekend dat veel mensen niet naar hun werk kunnen. De kinderen krijgen sneeuwvrij en als je ergens naartoe wilt, maakt niet uit een winkel of dokter, je moet eerst bellen want het kan zijn dat ze gewoon dicht zijn. Kortom in Nederland hebben we het allemaal nog niet zo slecht.

En dan nu het allerleukste nieuws. PAPA EN MAMA KOMEN BIJNA!!!!

Papa en mama komen 1 februari en ik kan niet wachten om ze weer te zien. Ze blijven 3 nachten in het hotel en daarna vliegen we met z’n 3en naar AMERIKA! We huren een SUV en gaan door onder andere door New Orleans, Nashville en Memphis touren. Ik heb er zo veel zin in!!!!!

Morgen begin ik met mijn baan bij personeelszaken en ik heb gezonde spanning. Het zal wel lekker zijn hoor een 9-5 job achter een bureau. Maar ik ga ook kijkjes nemen bij andere afdelingen bijvoorbeeld accounting, catering en sales.

Ik heb het idee dat jullie weer helemaal op de hoogte zijn van al mijn belevenissen. Voor de mensen die geen facebook hebben om mijn foto’s te bekijken ga ik snel een picassa aanmaken, meer info volgt. We zijn over de helft, de tijd gaat nu snel en dan kan ik jullie allemaal weer zien!! Ik ga me nu klaar maken voor bed.

Ciao , X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Ik ga voor een jaar naar Canada om daar stage te lopen in een hotel. Graag hou ik iedereen op de hoogte van al mijn belevenissen!!

Actief sinds 14 Juli 2013
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 14918

Voorgaande reizen:

20 Juli 2013 - 01 Juli 2014

The Canadian dream

Landen bezocht: